onsdag 4 januari 2012

God sås med fiskbullar

Ville tipsa om såsen som min mörw (Japp vi använder inga vanliga smeknamn som typ "älskling".. :P) halvt om halvt tog efter recept, halvt om halvt improviserade och som slutade i ett helt nytt gott recept.

Håll till godo:

Sås med fiskbullar
Ca 4-6 portioner

Ca 500g fiskbullar i buljong (eldorados megaburk, woop)
3 dl grädde
3 dl mjölk
Lite mjöl
1 buljongtärning
100-150g grovhackad bladspenat (fryst sådan som man tinar funkar fint)
1 dl hackad persilja
1/2 dl hackad gräslök
1 msk dijonsenap

Blanda grädde med ca 1/2 msk mjöl. Häll på mjölken. Tillsätt spenat, dill, gräslök, buljong och senap. Låt koka upp under omrörning, toppred med mjöl och mjölk efter behov. När såsen känns lagom i konsistens, häll av buljongen från fiskbullarna och häll i dessa. Låt sjuda i ca 10 min.
Servera med pasta, förslagsvis tagliatelle.

Omnomnom :)

1 kommentarer:

Nea,  3 april 2012 kl. 09:37  

Jag måste bara fråga: Har du en syster/kusin/whatever i Umeå? Såg nämligen en tjej som skrev högskoleprovet samtidigt som mig som såg EXAKT likadan ut som dig?!

Jag antar att det inte var du men ni var så himla lika!

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP