fredag 9 september 2011

Lägesuppdatering

Fy, jag har för mycket liv för att ha en blogg. Synd det är om mig :D

Fast nu hade jag lite tid över till att prokrastinera (konstigt hur verkligen allt annat kan verka roligare när man jämför det med att plugga ibland, till och med disken ser inbjudande ut!), så vad kan då passa bättre än att ge er en uppdatering av vad som händer i mitt fantastiskt otroligt intressanta liv? ;)

Få se, vad har hänt sedan sist?
Nollningen är nästan över, vilket innebär att HÄKS hunnit ha en del arr, varav ett råkar vara den fetaste pubrundan vi har under hela vårt år! Det var totalt awesome och kommer nog räknas till en av de bästa dagarna i mitt liv ett bra tag framöver :D Utöver det har vi hunnit med att leka klädstreck med nollan, gå på sittning helt svartmålade i ansiktet, leka chipsleken och drabbas av den allmänna nollningsaidsen, ha ytterligare en pub och otaliga spontanefterfester i NOx för nollan, och senast igår var vi, utsmyckade med glitter över halva kroppen och silverfärg i håret, på ytterligare en sittning :D

Juste, dessutom har ju skolan har hunnit börja, och insikten av hur mycket jag kommer ha att lära mig under hösten har hunnit skölja över mig som en lavin. Vad jag hört så delades det ut totalt 4 st (eller var det 6?) femmor i de kurserna jag ska läsa under höstterminen förra året. Delvis kan jag förstå det, det är en tempohöjning från ettan utan dess like, och jag har sedvanligt lyckats hamna efter i studierna. Men det ska vara så på Chalmers. "Det tar tid innan man inser att det är okej att inte förstå allting på en gång" sa en studietekniksföreläsare till oss i början av ettan. Känner att jag är lite tacksam för att han sa det just nu :)

Men vet ni vad mer som har hänt? Jag har fått jobb! Fick beskedet precis nu i veckan, så nu ska jag bara skriva på lite papper och sedan är jag faktiskt anställd på riktigt! Jag har ett jobb. Jag ska vara studybuddy, d.v.s. läxhjälp/privatlärare, åt elever i grundskolan och gymnasiet. I ämnena matematik och kemi framför allt, men kanske även lite allmänt NO-ämnena för grundskolan :) Det ska bli så roligt, och jag är så glad! Äntligen tog jag mig förbi intervjuerna (har varit på totalt 4-5 st i mitt liv nu) och fick ett jobb!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP